maandag 1 juni 2015

Ruilhandel

Het viel mij op dat Wayan zo nu en dan wel eens wat mee nam
naar school. Een potlood, een pen of knikkers. Daar zocht ik verder
niets achter. Sinds afgelopen week gaan er opeens opvallend veel Energy kauwgumpjes
mee naar school. Het begon  met een grote pot, maar die heb ik hem snel afhandig
gemaakt!
Vanochtend zegt Wayan: Wij doen aan ruilhandel op school, mam.
Oja, zeg ik. Wat ruil je dan? O, wat pennen of potloden en sinds vorige week
kauwgum. Ok, maar wat krijg jij dan terug Wayan? O, ik krijg soms geld.
Geld?? zeg ik. Maar dat is niet ruilen. Dat weet ik mam. Maar je moet slim zijn.
Ik heb vaak nog wat extras in mijn tas of thuis dingen liggen waar ik niets meer
mee doe en dat verkoop ik er dan naast.
Mijn zakmes die ik heb gekregen van papa kostte 5 euro en die kan ik verkopen voor 8 euro.
Op die manier maak ik ook nog eens winst en het mes heb ik zelf gekregen. Dus dan heb
ik 8 euro verdiend op iets wat ik heb gekregen. Slim he?
Ja.....heel slim Wayan. En dit is dus Wayan, hij is gek op cijfers, gek op geld en hij is slim.
Deze jongen komt er later wel ;-)

Geen opmerkingen:

Een reactie posten