zaterdag 13 oktober 2012

Kindvolwassen

Mam, wanneer ben ik kindvolwassen, vraagt Wayan mij om ongeveer 7.30 op zaterdagochtend.
Ik lig nog wakker te worden en denk: huh?! Wat zeg je nu? Dus vraag ik hem nog een keer de vraag te stellen. Nou, ik zei wanneer ben ik kindvolwassen? In groep 5? Of in groep 6?
Uhhh......wat is dat kindvolwassen? vraag ik hem. Nou, dat is dat je nog wel kind bent, maar dat je al zelfstandig alles kunt. Ik denk zelf dat ik dit ben na groep 8, zegt hij. Ik nog steeds niet helemaal wakker, maar toch wel allert op zijn vraagstelling zeg: Ja, ik denk ook dat je dan kindvolwassen bent en vervolgens denk ik: lieve schat, je bent zo,n mooi ventje van binnen en je denkt echt na over alles, maar kind blijf je voorlopig nog heeeeeel lang en volwassen worden schuiven we nog mooi een eindje vooruit. Lach, speel en geniet nog maar! En later bedenk ik me dat het soms wel goed is om niet alles te beredeneren voor hem. Hij denkt al zoveel zelf na over het leven. Maar ik ben wel supertrots op dat mannetje van mij.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten