donderdag 16 april 2015

Geesten

Mama, bestaan geesten? vraagt Jadee mij als hij in bed ligt.
Hoezo, vraag ik. Nou, een jongen van een vriendje van mij had tegen het vriendje verteld
dat hij geesten zag. En dat die geesten ook op een foto staan maar dan als rondje....
Jee, dacht ik. Hoe ga ik hierop antwoorden.
Persoonlijk geloof ik zelf wel in het spirituele, maar om een zes jarige nu al met deze informatie op te zadelen vind ik nogal wat.
Nou ja, begin ik.... mama gelooft wel dat er iets bestaat iets goeds. Maar ook kwade geesten, vraagt Jadee. Nou nee, zeg ik. Op dit soort vragen wil ik toch echt niet op in gaan, het kind zou er nachtmerries van kunnen krijgen! Nee, alleen goede geesten zeg ik heel bedacht.
O gelukkig zegt Jadee, want als je dood gaat komt je geest vrij he? Huh? Waar haalt dit jochie al die info vandaan? Toch niet bij dat vriendje??? Ja, zeg ik dan komt je geest vrij. En dan ben ik een stoute geest zegt Jadee, want ik ben soms heel stout he? En hij begint te lachen. Ik wil stoute geest zijn, mama en dan word jij lieve geest en dan kun jij nog altijd tegen mij zeggen dat ik niet meer stout mag doen ok? En dan word ik ook een lieve geest!
Nou, dat lijkt mij een heel goed plan, zeg ik met een lach. Jadee en ik lachen samen en we praten nog wat over hoe de dag was.
Al met al lost het zich weer goed op ;-)

Geen opmerkingen:

Een reactie posten