donderdag 9 april 2015

Stoplichtknopje

Iedereen is bekend met het welbekende stoplichtknopje....ik wil nu!
Ook mijn jongens....
We fietsen naar huis als we bijna bij de stoplichten zijn en Jadee roept:
Ik wil op het knopje drukken! Wayan was net, nu wil ik!
Is goed, zeg ik. We willen net stoppen sjeest er van rechts een scooter voorbij, stopt bij het knopje
en drukt. Oeps! denk ik. Ik kijk naar Jadee en hij zet me een keel op:
Mamaaaa, stomme scooter, ik mocht drukken! Ja, maar mama zag die scooter ook niet, schat.
Jij MOET tegen die scooter zeggen dat ik mocht drukken. Jadee, dat gaat niet zeg ik ferm en het stoplicht springt gelukkig op groen. Doorrijden, roep ik. Maar Jadee houdt vol.
Mama, morgen gaan wij samen zonder Wayan langs het knopje fietsen en dan wil ik drukken.
Ok, roep ik. Maar als er weer iemand drukt, mama, wat dan?
Nou, dan blijven we lekker staan Jadee totdat het stoplicht weer rood wordt en dan mag jij drukken!!!
Langzaam raak ik toch wel iewat geirriteerd. Echt? roept Jadee. Uh.....ja stamel ik. Echt. ( shit! )
Jij bent de liefste mama van de wereld roept het mannetje tegen mij. Ik glimlach naar hem en onderwijl denk ik: hij heeft het weer voor mekaar, alles voor het stoplichtknopje!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten