zondag 3 april 2016

Engeltjes

We zitten in de auto onderweg naar mijn oma.
Wayan zit naast mij en we hebben het over God. Geloof jij mama?
Nou ja, ik geloof wel dat er iets moois is boven ons dat zeker.
Jij gelooft in Engeltjes he? Ja zeg ik. Engeltjes wijzen ons de weg als we het moeilijk hebben en ze waken over ons.
Ik hoop, zegt Wayan dat als jij later dood bent dat je een mooi engeltje wordt en dat je andere mensen mag helpen. Want jij bent altijd lief en behulpzaam voor anderen.
Ik kijk hem aan en hij kijkt mij glunderend aan. Dat is echt zo mama.
Trots kijk ik Wayan aan en zeg: dank je wel, lieverd. Wat een mooie woorden.
En ja....kinderen kun je soms achter het behang plakken, maar nu ze ouder worden en wijzer worden begin ik het toch zonde te vinden van mijn behang. Mijn behang beplak ik nu met mooie en gekke fotos van mijn apen ;)


 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten