dinsdag 5 april 2016

Kinderbios versus Minecraft

Vroeger in mijn kindertijd en dan praten we over de jaren 80 keken wij uit naar de woensdagmiddag. Want op woensdagmiddag.was het Kinderbios met allemaal tekenfilms en series. Blij dat wij waren als het woensdag was. De rest van de dagen na school speelden we heerlijk buiten. We rolschaatste, we deden Buskruitje, touwtje springen, hinkelen, speurtochten uitzetten met andere kinderen, we fietsten en deden nog veel meer. We waren gelukkige kinderen ;)
Anno 2016 bestaat er geen Kinderbios meer, nee dat is nu Nickelodeon met gesynchroniseerde harde stemmen in het Nederlands. Hoe harder hoe beter lijkt het soms wel. De kinderen vinden het in ieder geval geweldig. De ouders, wij, oftewel de kinderen uit de jaren 80 vinden het niet om aan te horen. Want buiten spelen kennen onze kinderen wel, maar ze zijn met geen stok de deur uit te krijgen:
Zo meteen mam, eerst nog even deze game afmaken. Ik ben nu met mijn Pickaxe bezig om mijn huis nog groter te maken. Of de kreet: What the Fack!!! Onee.....kijk nou shit! Yo, opzouten uit mijn huis!
Zo zijn er nog veel meer kreten te horen van mijn kleine manvolk in hun eigen mancave....want ja ook mijn jongens leven soms in hun eigen mancave met hun eigen manstuff.
Mijn woonkamer ziet er altijd netjes uit, maar binnen 5 minuten ligt de bank vol met tabs, mobieltjes, koptelefoons, opladers, afstandsbedieningen, controllers, snoeppapier, uitgetrokken sokken die in propjes in de hoek van de bank liggen. De jongens vinden het heerlijk om er zo bij te zitten! En ik? Ik kijk soms vol verbazing naar dit zooitje, dan irriteer ik mij weer of ik ruim t steeds op. Tegenwoordig ben ik er klaar mee en moeten ze zelf opruimen. Dan kijken zij mij vol verbazing aan. Rotzooi, mam? Maar dat ruimen wij zo op hoor als ik klaar ben met mijn huis. ( we leven in een wereld van Minecraft he? )
Nee zeg ik dan dat wordt nu opgeruimd, want ik wil ook zitten en ik ga niet tussen die zooi en stinksokken zitten van jullie. Ze kijken mij dan aan en schieten vol in de lach. Stinksokken....hahaha....Jadee mama vind dat jij stinksokken heb. Jadee....nou dat is niet leuk. Jij hebt stinksokken Wayan. Vervolgens pakken ze de sokken op en drukken deze bij elkaar in het gezicht.
Jongens, nog 1 keer jullie ruimen alles op anders gaat het knopje van de Wifi uit. Hahaha.....dat roep jij steeds mama maar doe je toch niet. ( klopt, dat riep ik steeds, maar ik deed dan niets )
Onee, jullie ruimen nu op, apparaat uit en naar buiten! Ze draaien zich om en gaan weer verder met hun game. Ik loop naar de meterkast en druk de knop naar beneden. Zo!
Mamaaaaaaaa!!!!!!!!!!!!!!!
Met een voldaan gezicht loop ik naar ze toe en zeg:
Zo jongens, mama heeft nu de knop echt gevonden het is klaar, opruimen, wegwezen naar buiten.
Boos ruimen ze de zooi op, trekken de propjes weer aan, pakken de jas en voetbal en druipen af naar buiten.
Mijn missie is weer voltooid in mijn eigen Minecraft wereld.....Mamas wereld met een vleugje jaren 80 gevoel erin. :)


 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten