zaterdag 2 april 2016

Gezelligheid in het park

Jongens naar Sonsbeek park vanmiddag? Balletje mee gaan we lekker voetballen, ijsje eten en wat drinken. Jaaaa, leuk mama. Hop de auto in met bal en goede zin naar Sonsbeek. Daar aangekomen  zagen  ze de ijscokar al. Mam??? Nee jongens straks op de terugweg eerst even voetballen. Op naar de Ronde Weide. Daar aangekomen jongens meteen aan de bal. Mel ff zitten op t muurtje. Komt binnen 5 min Wayan eraan....mam, jadee heeft tegen mij aan getrapt allemaal modder.  Jadee: ging per ongeluk mama. Is goed zei ik kan gebeuren. Ga maar weer voetballen. Wayan loopt naar jadee en trapt de bal keihard tegen Jadee aan...Zo zegt hij...nu heb jij ook een vieze broek. Jadee begint te huilen, Wayan boos en een hoop geschreeuw. Ik sta zonder pardon op en roep: ok klaar. Naar huis. Hier heb ik geen zin in. Ik pak t boeltje bij mekaar en loop richting de uitgang. Jongens kijken elkaar vol ongeloof aan en Jadee begint te huilen. Maar mama....nee zeg ik klaar. We zouden samen spelen en op een leuke manier. Maar mama het ijsje dan? Ijsje?  Nee dat gaat ook niet door. Vlg x beter. Maar dat is niet eerlijk roepen ze. Klopt zeg ik. Maar is t eerlijk om mekaar expres zo hard te trappen terwijl we iets hadden  afgesproken? 2 beteuterde gezichtjes kijken elkaar aan. Langzaam druipen ze af naar de auto...terug naar Zevenaar. Volgende keer weer nieuwe poging. 👍 soms moet je even duidelijk zijn en dat was ik nu een keer 😉

Geen opmerkingen:

Een reactie posten